Nieuws

Sligro krijgt vernieuwd online bestelplatform

22 oktober 2020 | 2 minuten lezen

De Sligro is inmiddels alweer enkele jaren partner van de FNRS. Dit betekent dat FNRS leden met korting hun inkopen kunnen doen bij de Sligro. Het is via de Sligro ook mogelijk om uw inkopen online te bestellen en bij u op het bedrijf te laten bezorgen. Dit online bestelsysteem is nu vernieuwd.

Als FNRS lid kunt u niet alleen uw horeca inkopen doen in een van de Sligro vestigingen. Het is ook mogelijk om online uw boodschappen te bestellen en bij u op het bedrijf te laten bezorgen. De manier waarop u dit voorheen altijd deed is vernieuwd. De bestelomgeving is in een fris, nieuw jasje gestoken en er zijn zaken geoptimaliseerd. Hierdoor moet het voor u als klant vooral makkelijker en plezieriger worden om uw bestellingen te plaatsen, informatie te vinden en inspiratie op te doen.

Voorheen plaatste u uw bestellingen via shop.sligro.nl. Inloggen op het vernieuwde bestelplatform kan straks via Sligro.nl/inloggen.html.

Gefaseerde overgang

De overgang van de huidige manier van bestellen via shop.sligro.nl naar het niuewe bestelplatform van Sligro.nl zal in fases plaatsvinden. Zo kan het zijn dat uw collega uit een andere plek van het land wel al met het nieuwe platform kan werken en u nog niet. De fases zijn als volgt opgesteld:

Fase 2  > 13/14 oktober            (BS Berkel en Rodenrijs)
Fase 3  > 19/20 oktober            (BS Drachten en Texel)
Fase 4  > 26/27 oktober            (BS Breda, Venray en Maastricht)
Fase 5  > 2/3 november            (BS Deventer, Vianen, Vlissingen en Sluis)
Fase 6  > 9/10 november          (Laatste NA's)

De Sligro zal ervoor zorgen dat al uw oude gegevens zoals accounts, ordersets en bestelgeschiedenis wordt overgezet in het nieuwe systeem. Dit is een grote klus en zal daarom plaatsvinden van 23:30 uur tot 07.00 uur. Het is tussen deze tijd helaas niet mogelijk om uw bestellingen online te plaatsen. Het overzetten van de bestelgeschiedenis kan maximaal 5 dagen duren.

Nieuwe inloggegevens

Op de ochtend na migratie ontvangen alle gebruikers met een webshop account uiterlijk om 7:00 uur een activatie mail. In deze mail staat het verzoek om het wachtwoord van hun account eenmalig opnieuw in te stellen op de vernieuwde bestelomgeving Sligro.nl. Wanneer u uw wachtwoord opnieuw heeft ingesteld kunt u pas gebruik maken van het nieuwe bestelplatform. Let op, deze link is slechts 72 uur geldig. Klikt u pas na 72 uur op deze link? Dan zult u de melding ontvangen dat deze verlopen is. U kunt dan het e-mail adres waarmee u inlogt nogmaals invullen en klikken op de knop ‘reset wachtwoord’. U ontvangt dan een nieuwe e-mail met daarin een geldige link om het wachtwoord opnieuw in te stellen.
Het kan voorkomen dat u geen toegang heeft tot de mailbox van het e-mail adres waarmee u inlogt. Deze situatie kan voorkomen als het e-mail adres van het account waarmee u inlogt op shop.Sligro.nl een fictief e-mailadres is, of als de gebruiker zelf geen toegang heeft tot de betreffende mailbox. Het is aan te raden van tevoren te bekijken of er binnen jouw organisatie inlog accounts zijn waar deze situatie zich voor zal doen.

Vragen

Heeft u n het lezen van dit bericht nog vragen over de overgang van het bestelplatform? Sligro heeft een lijst opgesteld met de meest gestelde vragen, deze vindt u hier terug: https://www.sligro.nl/klantenservice/vernieuwde-sligro-platform.html. Lukt het niet om in te loggen nadat het systeem is vernieuwd en u de e-mail met de nieuwe inloggegevens heeft ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice van de Sligro. Zij kunnen u verder helpen

Lid worden?FNRS bedrijven