Nieuws

Het belang van goede communicatie

Profielfoto van Demi Uijtewaal
Demi Uijtewaal
9 oktober 2020 | 3 minuten lezen

De tijd vliegt voorbij en het is inmiddels dan ook alweer een jaar geleden dat de FNRS haar nieuwe huisstijl introduceerde. Het werd tijd voor een frisse nieuwe look, met een nieuwe uitstraling. We hebben niet alleen al onze communicatiemiddelen een nieuwe look gegeven, ook het gevelbord van de FNRS heeft een metamorfose ondergaan.

Omdat wij het erg belangrijk vonden om onze leden persoonlijk te betrekken hebben wij besloten de nieuwe borden persoonlijk aan onze leden te overhandigen. Begin dit jaar zijn al onze medewerkers op pad gegaan om deze borden uit te reiken. Inmiddels zijn alle borden, na een korte coronapauze, uitgereikt aan onze leden. Tijdens deze bezoeken hebben wij foto’s gemaakt van onze leden met het nieuwe gevelbord. Wij hebben u beloofd dat wij iets leuks zouden doen met deze foto’s, dus dat hebben wij gedaan. Van alle foto’s hebben wij een leuke collage laten maken. Deze collage is terug te vinden in de FNRS Zaken, die deze week bij onze leden op de mat is gevallen.  Wij kunnen ons voorstellen dat u deze collage ook digitaal wilt hebben. Daarom vindt u op deze pagina een download naar de collage.

Regelmatig bijhouden

Om op te blijven vallen bij u klanten is het belangrijk dat u regelmatig communiceert met uw klanten. Denk hierbij aan het bijhouden van uw social media en website, maar ook het frequent versturen van nieuwsbrieven is een goed middel om uw klanten te informeren. Naast het communiceren met uw klanten is het ook van belang dat u controleert of de communicatiemiddelen waarover u beschikt nog up-to-date zijn. Zijn uw folders onlangs nog opnieuw bekeken en staat hier nog de juiste informatie in? Is uw website actueel of is hier voornamelijk oude informatie en foto’s terug te vinden?

Het aanpassen en bijhouden van uw communicatie vergt tijd en lijkt misschien niet direct prioriteit te hebben. Toch is het belangrijk dat u dit regelmatig controleert en aanpast waar nodig. Wanneer u dit regelmatig bijhoudt hoeft u hier niet veel tijd aan kwijt te zijn. Het helpt om bijvoorbeeld 2 dagen per jaar hiervoor in te plannen, een keer in het voorjaar en een keer in het najaar.

Digitale communicatie

Digitale communicatiemiddelen vergen vaker aandacht. Om online een binding te krijgen met uw klanten is het van belang dat u regelmatig wat deelt op uw social media en uw website. Vooral uw jongeren klanten zitten veel op internet en bereikt u het beste met online communicatie. Dit hoeven geen uitgebreide en ingewikkelde berichten te zijn maar kunnen ook gaan over de bezigheid van de dag of over bijvoorbeeld de komst van een nieuwe pony. Met dit soort kleine berichten zorgt u voor binding en betrokkenheid met uw klanten.

Onderscheid uzelf van de concurrent

Het is belangrijk dat uw (potentiële) klanten ook via uw communicatiemiddelen terug kunnen zien waarom zij bij u moeten rijden en niet bij een ander bedrijf. Zorg dat uw onderscheidend vermogen daarom terug is te vinden in bijvoorbeeld uw folders, maar zeker ook op uw website. Om u op weg te helpen hebben wij aan al onze leden een USB-stick overhandigd. Op deze USB-stick kunt u verschillende teksten vinden die u op uw website kunt plaatsen. Daarnaast vindt u hier ook de nieuwste logo’s van de FNRS terug die u weer kunt plaatsen op uw eigen communicatie. Kunt u de USB-stick niet vinden? De informatie is ook terug te vinden op onze website via: https://www.fnrs.nl/thema/communicatie-en-promotie/documenten . Let erop dat u ingelogd dient te zijn om toegang te krijgen tot deze documenten.

Winactie voor uw ruiters

Een onderdeel van de lancering van de nieuwe huisstijl van de FNRS, is een winactie voor uw ruiters. Wanneer zij meedoen met deze actie kunnen zij een jaar gratis paardrijden winnen of een les van een instructeur naar keuze. Hiervoor moeten zij een originele foto met het nieuwe FNRS-gevelbord maken en deze plaatsen op de Facebook van de FNRS met de hashtag #nieuwFNRS. Daarbij moeten zij vertellen waarom zij graag bij u op het bedrijf komen. Uw klanten kunnen nog meedoen tot 31 december 2020.

De posters voor deze winactie heeft u, tegelijkertijd met het nieuwe gevelbord, van ons ontvangen. Bent u de posters kwijt of wilt u graag nog meer posters ontvangen? Stuur dan een mail naar ondernemersdesk@fnrs.nl .