Nieuws

Column van een ondernemer: "Besteed aandacht aan je communicatie, ook als je geen ruimte hebt voor nieuwe klanten!"

Op ons bedrijf staat goede marketing en communicatie heel hoog op de prioriteitenlijst. Via verschillende kanalen proberen wij onze doelgroep te bereiken en zo goed mogelijk te bedienen. Samen met mijn partner Ronald Boers (en onze dochter Esmee Boers) runnen wij  Stal ’t Kabel te Nieuw-Vennep. Dit is een manege/pensionstal en tevens runnen wij ook onze sportstal RosaSportHorses waarin we dressuurpaarden opleiden en uitbrengen in de sport en uiteindelijk verkopen.

Profielfoto van Sanne Winters
11 februari 2022 | 2 minuten lezen

We bedienen dus verschillende soorten klanten, van manegeruiters tot aan kopers uit het buitenland voor een paard. Kwaliteit staat bij ons op het bedrijf hoog in het vaandel, onlangs heeft ons bedrijf de ultieme 5-sterren behaald! Uiteraard zijn wij hier enorm trots op en vind ik het belangrijk dat deze kwaliteit ook kenbaar is bij onze klanten. Daarin kan goede marketing en communicatie dus niet ontbreken.

Online media

Wij hebben een Instagram en Facebookpagina waar wij minimaal twee per week een post op plaatsen. Bijna dagelijks komen er leuke kleine nieuwsfeitjes voorbij in onze stories. Op deze manier kunnen wij onze klanten goed op de hoogte houden van de dagelijkse dingen op ons bedrijf en kondigen wij evenementen en andere activiteiten aan. Voor de social media berichten werken wij samen met FNRS-partner EHS communications, we hebben zelfs een podcast opgenomen.

Op de website staat wat meer algemene informatie over ons bedrijf en werkwijze. Ook kun je hier bijvoorbeeld de jaarkalender terugvinden of foto’s van onze manegepony’s en paarden. We proberen het op onze website vooral duidelijk te houden voor klanten die gericht iets zoeken en uiteraard ook een gedeelte over onze visie van het bedrijf mee te geven.

Aanspreekpunt voor de klanten

Bij ons op kantoor werkt Ingrid, zij is hét aanspreekpunt voor onze klanten. Wij hebben er bewust voor gekozen om één iemand deze functie te laten vervullen. Als eigenaren zijn we zelf namelijk altijd aan het werk en hebben niet voldoende tijd om mensen altijd en op elk moment van de dag persoonlijk te woord te staan. Alle mails en telefoontjes komen bij Ingrid en zij heeft voor iedereen een luisterend oor en een oplossing op maat. Een absolute must voor ons en het bedrijf. Ik denk dat deze functie door veel bedrijven nog erg onderschat wordt. Wij krijgen dagelijks zoveel mails en telefoontjes binnen, die we onmogelijk zelf even tussendoor kunnen verwerken. Ingrid neemt voor elke klant de tijd en houdt onze agenda scherp in de gaten.

Kwaliteit als marketingtool

Uiteindelijk is de kwaliteit die je levert je allerbelangrijkste marketingtool. Als jouw klanten tevreden zijn, dan vertellen ze dit door aan anderen, wat natuurlijk erg mooi is, want ons klantenbestand is voornamelijk lokaal.

Indien je deze al je marketing en communicatietools goed op elkaar hebt afgestemd, versterken deze elkaar alleen maar.   Want mensen die op zoek zijn naar een hippisch bedrijf zoeken op internet of ze gaan je volgen op de socials. Daar krijgen ze al een goede indruk van je bedrijf. Daarna gaan ze via mail of telefoon contact opnemen. Als ze daar de vriendelijk persoon aan de telefoon krijgen, dan worden ze direct enthousiast gemaakt en uitgenodigd om een keer te komen kijken. Op deze manier voelen (toekomstige) klanten zich direct welkom in je bedrijf. Tevens weten onze  klanten ook direct wat ze van ons kunnen verwachten en hoeven wij alleen nog maar te zorgen dat we goede kwaliteit leveren en is de cirkel weer rond.

Onderschat je marketing en communicatie dus niet, maar besteed er aandacht aan en je zal zien dat het je bedrijf gaat helpen! Ook als je op dit moment eigenlijk geen ruimte hebt voor nieuwe klanten!

Succes,

Sanne