De kracht van online marketing: hoe drie bedrijven hun succes hebben versterkt
Online marketing en sociale media hebben zich ontwikkeld tot onmisbaar hulpmiddelen voor bedrijven in verschillende sectoren. Voor veel ondernemers betekent een strategische inzet van online marketing en sociale media niet alleen een uitbreiding van hun bereik, maar ook een solide fundament voor groei en klanttevredenheid. In dit artikel duiken we in hoe drie verschillende hippische bedrijven, elk met hun eigen unieke aanpak, online marketing en sociale media hebben benut om hun naamsbekendheid te vergroten en hun succes te stimuleren.
Academy Bartels; Waar familie en topsport samenkomen
De naam Bartels behoeft voor veel hippische ondernemers geen introductie. De achternaam van deze internationaal bekende familie is door de jaren heen uitgegroeid tot een merk. Dit is niet vanzelf gegaan en er is niet eens zo bewust aan gewerkt; het is door de jaren heen organisch gegroeid. Het is een familie waarbij de ondernemersgeest en het bedrijven van topsport inherent met elkaar verbonden zijn, en waaruit het succes van Academy Bartels is voortgekomen. Door hun accommodatie open te stellen, hebben ze de topsport toegankelijk gemaakt voor iedereen die interesse heeft in de dressuursport.
De trainingsarrangementen die bij Academy Bartels worden aangeboden, zijn deels ontstaan uit de grote belangstelling voor de instructie van Tineke en Imke. Beide hebben ze een grote passie om kennis te delen en voorzien ze ruiters graag van nieuwe inzichten. Om aan deze vraag te kunnen voldoen, is het idee voor het oprichten van Academy Bartels ontstaan, start Rianka Hazeleger haar verhaal. “Het succes van de Academy vloeit eigenlijk voort uit de synergie tussen Tineke en Imke. Enerzijds omdat ze beide veel betekenen voor de sport, anderzijds omdat ze het geheel vormen van een hechte familie. Dat familiegevoel zit door het hele bedrijf en daar maken gasten deel van uit wanneer ze een trainingsarrangement boeken bij Academy Bartels.” De totaalbeleving en het gevoel van een topsportomgeving zorgen voor de aantrekkingskracht van de arrangementen.
Maar volle boekingen krijg je niet alleen met een totaalbeleving, daar hoort een marketingplan bij. “'Naast dat we aandacht besteden aan de marketing van de Academy door middel van nieuwsbrieven, advertenties en social media proberen we voornamelijk een inkijkje te geven in het leven op Academy Bartels zelf. Zo worden er regelmatig momenten op stal gedeeld, soms van de familie en ook van de prestaties van onze leerlingen, stalruiters en van Imke zelf. Samen zijn we zo het grootste uithangbord van de Academy’’. Gezamenlijk maken ze het succes; het totaalpakket is de naam en inmiddels het merk Bartels. Dit proces is door de jaren heen op natuurlijke wijze gegroeid en hierdoor is er een sterk fundament neergezet. Een merk opgebouwd uit sportieve prestaties en door een familie waarbij “Brabantse gezelligheid” de sleutel tot succes is.